Waltonchain, een Chinese blockchain start-up heeft meer dan 20% van zijn totale waarde verloren, ongeveer $100 miljoen, vanwege een onopzettelijke tweet van een medewerker die vergat over te schakelen naar zijn persoonlijke account.

Het bedrijf organiseerde op Valentijnsdag (14 februari) een marketing-stunt, waarbij gebruikers Waltonchain tokens konden winnen als ze het bedrijf op sociale media volgden.

Het bedrijf schreef in een blogpost:

“214 gekwalificeerde deelnemers zullen willekeurig geselecteerd worden en ontvangen elk 2,14 WTC. Bovendien zullen 5 gelukkige winnaars geselecteerd worden uit deze 214 winnaars die 21,4 WTC extra zullen ontvangen. “

Op 28 februari maakte het bedrijf de namen van de winnaars bekend in een tweet.

De echtheid van dit soort weggeefacties is natuurlijk moeilijk te controleren, omdat niemand precies weet van wie deze accounts zijn. Toch creëerde een slordige tweet die het bedrijf bedankte voor zijn vrijgevigheid, wantrouwen bij investeerders. Het probleem is dat de tweet afkomstig was van officiële twitter van WaltonChain, een medewerker vergat waarschijnlijk over te schakelen naar zijn persoonlijke account. Toen het bedrijf de fout ontdekte, werd de reactie snel verwijderd, maar niet voordat enkele gebruikers de lachwekkende fout konden screenshotten.

Investeerders trokken de eerlijkheid van de campagne in twijfel en begonnen massaal hun WTC te verkopen, wat resulteerde in een daling van $22,41 op 28 februari naar $17,36 op 1 maart.

Na deze enorme daling, verontschuldigde WaltonChain zich op twitter, en voegde eraan toe dat de werknemer van de winnaarslijst was verwijderd.

Cryptodaily Telegram groep
Cryptodaily Telegram groep